Selling Terms
SALGSBETINGELSER
Ved bestilling av møbler hos oss:
- Vi kan levere møblene ved adresse i omegn Beitøstølen/Øystre Slidre.
Våre fraktbetingelser tar utgangspunkt i "Bring" sine retningslinjer:
- Kommer handelen på over 1000 ,- er sjansen stor for at pakken ikke får plass i postkassen. Vi ber deg derfor om å klikke på "levering til utleveringssted" for at vi skal kunne gi riktige opplysninger til Bring.
- Vi har fri frakt på handel over 1500 ,- Dette gjelder ikke for møbler og lignende som overstiger målene L:120 x B:60 x H:60 cm og har en vekt over 35 kg.
- Er pakkens mål innenfor 90cm totalt får den plass i postkassen. Eksempel 1: L:35 x B:25 x H:12 cm (ca en skoeske) og veier mellom 0 - 5 kg får den plass i postkassen. Eksempel 2: L:45 x B:22 x H:22 og intill 5 kg (En lengere skoeske) får den plass i postkassen.
- Husk å regne med emballasje når du tar målene for varen. Dette kan vi være behjelpelige med pr tlf om ønskelig.
Betaling:
- Selgeren kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra selgeren til kjøperen.
- Dersom kjøperen bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet samme dag som varen sendes.
- Ved betaling med faktura, blir fakturaen til kjøperen utstedt ved forsendelse av varen. Betalingsfristen fremgår av fakturaen og er på minimum 14 dager fra mottak. Kjøpere under 18 år kan ikke betale med etterfølgende faktura.
Forsendelse:
- Vi sender til hele Norge med unntak av Svalbard, Jan Mayen og Bjørnøya.
- Vi sender med klimanøytral servicepakke der det er mulig. Leveransetid er mellom 2 - 5 dager.
- Vi tilbyr de mest brukte formene for frakt via Posten/Bring. Pakken blir som regel sendt dagen etter motat ordre, forutenom helger og røde dager.
- Vi ønsker å gi deg den beste servicen og så rask leveranse som mulig. Vi har et sammarbeid med Bring. Vi kan ikke stå for de ulike utfordringer som Posten måtte ha, som kan påvirke din forsendelse. Vi vil være behjelpelige dersom du har spørsmål angående din forsendelse. Du får et sporingsnummer på din ordre pr mail så fort ordren din er håndtert.
- Levering er skjedd når kjøperen, eller hans representant, har overtatt tingen.
- Risikoen for varen går over på kjøper når han, eller hans representant, har fått varene levert.
RETUR
- Kunden betaler selv for returporto. Et angrerettsskjema følger din ordrebekreftelse på mail, skulle dette mangle ta kontakt med oss på butikk@makalause.no
- Returer sendes til Makalause Beitostølen gaver og interiør, Bygdinvegen 3783, 2953 Beitostølen
- Du har rett på å angre kjøpet innenfor 14 dager etter at du har mottat pakken.
- Ved kjøp av enkeltstående varer vil angrefristen løpe fra dagen etter varen(e) er mottatt.
- Består kjøpet av flere leveranser, vil angrefristen løpe fra dagen etter siste leveranse er mottatt.
- Ved retur av varen (r) må produktet være i samme stand og helhet som da du fikk varen. Prislapper må være på, og varen må pakkes inn i samme emballasje og eske den ble sendt i.
- Å la være å hente pakken fra utleveringssted vil medføre et gebyr på 300,- kroner.
- Ved retur av vare (r) vil beløpet refunderes og være på konto innen 3 - 4 virkedager (utenom helg).
Mangel ved varen, kjøperens rettigheter og reklamasjonsfrist:
- Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er reklamasjonsfristen fem år.
- Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og/eller kreve erstatning fra selgeren.
- Reklamasjon til selgeren bør skje skriftlig.
- Klager rettes til selger innen rimelig tid. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling
Ved spørsmål ring oss gjerne på 94820288